Tasub teada

21

juuni
Lämmastik rehvides

Miks kasutada rehvides õhu asemel lämmastikku ? Õhu põhikomponentideks on hapnik (21%) ja lämmastik (78%). Õhuga täidetud autorehvideslangeb külmade ilmade  saabudes rõhk oluliselt ning rehvid näivad pooltühjana. Suvel on aga vastupidine probleem – palava ilmaga õhku täis rehvid punduvad liigsuure rõhu tõttu. Täitmisel rehvid lämmastikuga on mitu eelist võrreldes õhuga. Eelised on tingitud sellest, et lämmastik […]

Loe edasi

21

juuni
Uued nõuded rehvide märgistamisel

25. Novembril 2009 võeti vastu Euroopa Liidu Parlamendi istungil direktiiv mis sätestab Euroopas müüdavate rehvide märgistamise nõuded. Seadus parandab tarbijale ohtutuse (haarduvus märjal teel) ja keskonna (veeretakistus – välismüra) kohta antava informatsiooni edastamist rehvide valikul. Direktiiv jõustub 2012 aasta novembris ja kehtib sõiduautode, kergveokite, raskeveokite ja reisibusside rehvidele, mis toodetakse alates 1 juulist 2012. See […]

Loe edasi

27

veebr.
Sageli küsitakse

Sageli küsitakse, kas kulunud rehvid panna ette või taha ? Valdavalt soovitatakse paigaldada suurema mustri sügavusega rehvid tagumisele teljele. Paigaldades rehvid selliselt suurendame auto alajuhitavust sedavõrd, et pidurdamisel ja kurvis liikumisel püsib auto stabiilsena ning satub vähem ootamatult külg libisemisesse. Samas peab arvestama, et kui esi- ja tagarehvide mustri jääk sügavus erineb rohkem kui 3 mm võib tekkida ootamtult alajuhitavus, ehk […]

Loe edasi

27

veebr.
Numbrid rehvil

Mida tähendavad numbrid rehvil? Näiteks: 235/60 R16 100T 235 – rehvi laius millimeetrites 60 – rehvi kõrgus (profiil) väljendatuna %-des laiusest. Antud näite puhul on see 60% 235 mm-st ehk 141 mm R16 – velje diameeter tollides. Täht R diameetri ees näitab, et tegemist on radiaalrehviga. 100 – koormusindeks ehk lubatud koormus sõiduki ühe ratta […]

Loe edasi

22

veebr.
Miks osta kallim rehv ?

Kõikidel rehviostjatel tasub teada, et läbisõidu kulu ühe kilomeetri kohta erinevate rehvidega võib olla märkimisväärselt erinev. Kütusekulu vähendavad ja kauem vastu pidavad rehvid maksavad üldkokkuvõttes vähem. Tänapäeval on õnnestunud välja töötada rehvid, mis ühendavad need kaks omadust. Kauem kestvate rehvidega sõitmine maksab vähem. Mida kauem rehv vastu peab seda väiksem on selle keskonna mõju. Rehvide tootmiseks kulutatakse vähem toorainet ja […]

Loe edasi